You are here: Home > More news > El Centre Universitari de la Visió, reconegut amb la distinció Jaume Vicens Vives de la Generalitat de Catalunya

New

El Centre Universitari de la Visió (CUV) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha estat reconegut amb la distinció Jaume Vicens Vives per una iniciativa docent basada en l'aprenentatge i el servei als usuaris, implementada pel professorat de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT). El lliurament dels guardons ha tingut lloc de la mà del conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, durant l’acte d'inauguració del curs acadèmic 2017-2018 del sistema universitari català, el 8 de setembre al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

08/09/2017
La Generalitat de Catalunya va fer pública, el passat dia 1 d’agost, la relació dels guardonats enguany amb la Distinció Jaume Vicens Vives, que té com a finalitat premiar l'excel·lència en la docència universitària. El projecte ‘Aprenentatge Servei en l’àmbit de l’optometria, que es desenvolupa al  CUV, ha estat una de tres iniciatives guardonades en la modalitat col·lectiva, en reconeixement al desenvolupament pioner d’una metodologia que permet consolidar i posar en pràctica els coneixements teòrics amb l'atenció a usuaris del centre, principalment persones en risc d'exclusió social. La iniciativa, impulsada i implantada pel professorat de la FOOT, apropa els futurs graduats a l'entorn real de la societat, alhora que contribueix a formar-los en competències clíniques com a professionals sanitaris responsables i compromesos socialment.

El CUV és la clínica universitària de la visió de la FOOT de la UPC, ubicada també al Campus de Terrassa. En les seves instal·lacions, l'estudiantat fa pràctiques clíniques i posa a prova els coneixements que ha adquirit al llarg del seus estudis. A més, al CUV s’imparteix docència, es fa recerca, s'ofereixen serveis especialitzats i s’atenen pacients alhora que professors i professionals externs aporten la seva experiència clínica.

El degà la FOOT, Joan Gispets, ha estat l'encarregat de recollir la distinció atorgada al CUV, lliurada pel conseller d’Empresa i Coneixement, Santi Vila,durant l'acte inauguració oficial del curs universitari 2017-2018, que ha tingut lloc el 8 de setembre, al CCCB, presidit pel conseller juntament amb el rector de la Universitat Oberta de Catalunya, Josep A. Planell.

És el segon any consecutiu que aquesta distinció s’atorga a un centre del Campus de la UPC a Terrassa. El curs passat, la Generalitat de Catalunya la va atorgar al programa INSPIRE que impulsa l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

Les distincions Jaume Vicens Vives, dotades de 20.000 euros cadascuna, es van crear l'any 1996 per impulsar la qualitat en la docència universitària. Les candidatures les presenten els consells socials de les universitats públiques catalanes, o els òrgans equivalents de les universitats privades. En el cas de la UPC, les candidatures són els els guanyadors del Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària d'enguany, un dels quals ha estat el projecte docent del CUV. Aquest també ha estat seleccionat, recentment, com a exemple de bones pràctiques d'innovació docent en l'àmbit de l'optometria per part de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya.

Follow us on Twitter Open link in new window
Latest news
The UPC adheres to the work stoppage in Catalonia to reject the violence against citizens on 1 October The Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) expresses its rejection, indignation and strongest ... [read +]
Declaration of the UPC against the violence unjustified and unjustifiable Declaration of the Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) after the episodes of violence, ... [read +]