Esteu aquí: Inici > Més notícies > Menció d’honor del Tongji International Construction Festival 2017 a l'ETSAB

Pel projecte de cinc estudiants d’arquitectura, únic grup espanyol al concurs

Menció d’honor del Tongji International Construction Festival 2017 a l'ETSAB

L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha rebut la menció d’honor del Tongji International Construction Festival 2017. En el concurs universitari internacional, que ha consistit a dissenyar i construir un petit pavelló exterior fet exclusivament amb material plàstic, hi han participat cinc estudiants i un professor de l’ETSAB. És l’únic equip espanyol que ha competit amb grups d’arreu del món en aquest festival.

25/07/2017
El projecte ‘One Meter Eighty’, realitzat pels estudiants Raquel Andreu, Anna Badia, Meritxell Padrós, Ana Teodora i Marc Solà, de primer curs del grau en Estudis d’Arquitectura de l’ETSAB, liderat pel professor Nacho López, ha rebut la menció d’honor del Tongji International Construction Festival and Fengyuzhu Plastic Polypropylene Sheet Design and Construction Competition del 2017, que ha tingut lloc del 5 a 10 de juny, a la Universitat de Tongji, a Xangai.

Coordinat pel College of Architecture and Urban Planning de la universitat xinesa, el Festival ha consistit a dissenyar i construir un pavelló exterior a base de planxes de polipropilè cel·lular, per protegir-se de la intempèrie i per ser instal·lat en una àrea de 3x5 m. Amb l'objectiu d'inspirar el potencial creatiu dels estudiants, descobrir joves talents i fomentar l’esperit innovador, el concurs s’ha centrat enguany en el concepte de les micro-comunitats i els estudiants han hagut d’idear el pavelló, pensant en una comunitat temporal i espacial, i construir-lo amb el material aportat pels organitzadors.

L’equip de l’ETSAB, que ha fet el projecte en el marc dels tallers internacionals de l’Escola, ha estat l’únic grup espanyol que ha participat en el Festival, juntament amb 35 grups de la Universitat de Tongji, 14 grups d’altres escoles d'arquitectura xineses i altres 11 d'escoles d'arquitectura internacionals. Cada grup disposava de set dies per dissenyar i muntar la seva estructura constructiva de plàstic a la plaça del College of Architecture and Urban Planning de la Universitat de Tongji, i en total se n’han construït 60.

Mitjançant aquesta pràctica, el Tongji International Construction Festival busca fomentar el coneixement perceptiu i racional de les propietats dels materials constructius, així com del procés i la tecnologia de construcció, la funció de l’arquitectura, la dimensió de la figura humana, l’espai arquitectònic i la tecnologia de la construcció.

És el segon any consecutiu que l’ETSAB participa, junt amb altres escoles d’arquitectura internacionals, en aquest festival de la Universitat de Tongji. Des de fa cinc anys, la UPC impulsa amb aquesta universitat xinesa i la Universidad Politècnica de Madrid el projecte Sino-Spanish Campus, una plataforma per promoure l’ensenyament superior i la recerca en enginyeria, tecnologies i ciències aplicades, així com la transferència de coneixement i l’intercanvi cultural, i també la mobilitat d’estudiants i de professorat.

El rector Enric Fossas, al centre, obre l'acte inaugural, que ha comptat amb la intervenció del  secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, Arcadi Navarro (en la foto, a l'esquerra del rector) i del president del Consell Social de la UPC, Ramon Carbonell (a la dreta) L’arquitecta Carme Pigem inaugura el curs acadèmic 2017-2018 a la UPC en un acte marcat per la situació que viu Catalunya ‘30 anys després’ és el títol de la lliçó que ha impartit Carme Pigem, una de les sòcies ... [llegir +]
Comunicat de les universitats i dels centres de recerca de Catalunya El 21 de setembre, els màxims representants del conjunt d'universitats i centres de recerca de ... [llegir +]