Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Fernando Álvarez, director del Departament de Teoria i Història de l’Arquitectura i Tècniques de Comunicació

El nomenament tindrà lloc a les 13 hores, a Sala de Juntes de l'ETSAB

El professor Fernando Álvarez pren possessió, l'11 de març, com a director del Departament de Teoria i Història de l’Arquitectura i Tècniques de Comunicació. La unitat, amb seu a l'Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), es va crear el desembre de 2105 a partir de la unió del Departament de Composició Arquitectònica i de la Secció d’Anglès del Departament de Projectes d’Enginyeria.

11/05/2017
Arquitecte per la Facultat d’Arquitectura i Urbanisme de la Universitat Nacional de la Plata (Argentina) i doctor arquitecte per l'ETSAB de la UPC, Fernando Álvarez pren avui possessió, a les 13 hores, del càrrec de director del Departament de Teoria i Història de l’Arquitectura i Tècniques de Comunicació. Pren el relleu a Antoni Ramon, que va assumir-ne la direcció al febrer de 2016, poc després de la creació de la unitat, el desembre de 2015, a partir de la unió del Departament de Composició Arquitectònica i de la Secció d’Anglès del Departament de Projectes d’Enginyeria, que es va dur a terme en el marc de la reestructuració departamental de la Universitat.

Fernando Álvarez és professor titular d’Història de l’Art i de l’Arquitectura II i de l’especialitat en Teoria, Història i Cultura del màster universitari en Estudis Avançats en Arquitectura-Barcelona (MBArch) a l’ETSAB. També és coordinador del programa de doctorat en Teoria i Història de l’Arquitectura i director del màster Restauració de Monuments d’Arquitectura de la UPC School. Ha dirigit diverses tesis doctorals sobre arquitectes llatinoamericans i ha impartit classes com a professor convidat a Brasil, Argentina i els Estats Units.

Com a investigador, Álvarez desenvolupa la seva recerca en l’anàlisi i la intervenció en el patrimoni arquitectònic d’Espanya i Amèrica Llatina i ha realitzat projectes i estudis per a la restauració de monuments del patrimoni català. És coautor de diversos llibres i dirigeix el portal 'Historia en obras', especialitzat en l’estudi d’obres de l’arquitectura moderna. Forma part del consell editorial del portal Vitruvius i és referee de diverses revistes d’arquitectura d’universitats espanyoles y llatinoamericanes.

Ha rebut el premi a la millor publicació a la tercera Biennal Iberoamericana d’Arquitectura i Urbanisme de Santiago de Chile (2002) per la seva tasca en el llibre ‘Bonet Castellana’ (Barcelona, 1999) i el premi CICA Julius Posener Catalogue Award 2008 del Comitè Internacional de Crítics d’Arquitectura (CICA) per la seva participació en el llibre ‘Arquitecturas desplazadas. Arquitecturas del exilio español’ (Madrid, 2007).

Estudiants d'arquitectura de la UPC La UPC, entre les 300 millors universitats del món en Arts i Humanitats en el rànquing THE WUR La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) se situa entre les 300 millors universitats del món ... [llegir +]
Imatges ampliades d'alguns dels projectes de fi de carrera s'exposen a la sala Oval del MNAC. Foto de Carles Serrano L’Escola d’Arquitectura de Barcelona organitza, al MNAC, una exposició sobre la ciutat imaginada L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica ... [llegir +]