Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Fernando Álvarez, director del Departament de Teoria i Història de l’Arquitectura i Tècniques de Comunicació

El nomenament tindrà lloc a les 13 hores, a Sala de Juntes de l'ETSAB

El professor Fernando Álvarez pren possessió, l'11 de març, com a director del Departament de Teoria i Història de l’Arquitectura i Tècniques de Comunicació. La unitat, amb seu a l'Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), es va crear el desembre de 2105 a partir de la unió del Departament de Composició Arquitectònica i de la Secció d’Anglès del Departament de Projectes d’Enginyeria.

11/05/2017
Arquitecte per la Facultat d’Arquitectura i Urbanisme de la Universitat Nacional de la Plata (Argentina) i doctor arquitecte per l'ETSAB de la UPC, Fernando Álvarez pren avui possessió, a les 13 hores, del càrrec de director del Departament de Teoria i Història de l’Arquitectura i Tècniques de Comunicació. Pren el relleu a Antoni Ramon, que va assumir-ne la direcció al febrer de 2016, poc després de la creació de la unitat, el desembre de 2015, a partir de la unió del Departament de Composició Arquitectònica i de la Secció d’Anglès del Departament de Projectes d’Enginyeria, que es va dur a terme en el marc de la reestructuració departamental de la Universitat.

Fernando Álvarez és professor titular d’Història de l’Art i de l’Arquitectura II i de l’especialitat en Teoria, Història i Cultura del màster universitari en Estudis Avançats en Arquitectura-Barcelona (MBArch) a l’ETSAB. També és coordinador del programa de doctorat en Teoria i Història de l’Arquitectura i director del màster Restauració de Monuments d’Arquitectura de la UPC School. Ha dirigit diverses tesis doctorals sobre arquitectes llatinoamericans i ha impartit classes com a professor convidat a Brasil, Argentina i els Estats Units.

Com a investigador, Álvarez desenvolupa la seva recerca en l’anàlisi i la intervenció en el patrimoni arquitectònic d’Espanya i Amèrica Llatina i ha realitzat projectes i estudis per a la restauració de monuments del patrimoni català. És coautor de diversos llibres i dirigeix el portal 'Historia en obras', especialitzat en l’estudi d’obres de l’arquitectura moderna. Forma part del consell editorial del portal Vitruvius i és referee de diverses revistes d’arquitectura d’universitats espanyoles y llatinoamericanes.

Ha rebut el premi a la millor publicació a la tercera Biennal Iberoamericana d’Arquitectura i Urbanisme de Santiago de Chile (2002) per la seva tasca en el llibre ‘Bonet Castellana’ (Barcelona, 1999) i el premi CICA Julius Posener Catalogue Award 2008 del Comitè Internacional de Crítics d’Arquitectura (CICA) per la seva participació en el llibre ‘Arquitecturas desplazadas. Arquitecturas del exilio español’ (Madrid, 2007).