Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > José Rodellar, director del Departament de Matemàtiques

La presa de possessió ha tingut lloc l’1 de març

José Rodellar, director del Departament de Matemàtiques

El professor i investigador José Rodellar ha estat nomenat director del Departament de Matemàtiques, en relleu d’Oriol Serra, al capdavant d’aquesta unitat des de la seva creació, l’octubre de 2015.

02/03/2017
José Rodellar ha pres possessió, l’1 de març, com a director del Departament de Matemàtiques, càrrec que ocupava fins ara el professor i investigador Oriol Serra. De fet, es tracta del primer director elegit d’aquest departament des que es va constituir, l’octubre de 2015, com a resultat de la unió dels departaments de Matemàtica Aplicada I; de Matemàtica Aplicada II; de Matemàtica Aplicada III (llevat de la secció d'aquest departament a l'Escola de Camins) i de Matemàtica Aplicada IV, en el marc de la reestructuració interdepartamental aprovada al Claustre Universitari del 16 de desembre de 2014.

Catedràtic d’universitat, doctorat i llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona, José Rodellar ja va ser director del Departament de Matemàtica Aplicada III del 2007 al 2013. Anteriorment va ser sotsdirector de l’Escola de Camins (ETSECCPB), del 1994 al 1997

Com a professor imparteix docència a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), al Campus Diagonal- Besòs, mentre que com a investigador forma part grup de recerca en Control, Dinàmica i Aplicacions (CoDAlab). La seva expertesa se centra en el control de sistemes i en la identificació d'anomalies, camps que tenen aplicacions en diversos àmbits, que van des de l’avaluació de vibracions estructurals i mecàniques i la detecció de danys a la regulació de canals de rec i, més recentment, en el reconeixement computacional de cèl·lules sanguínies mitjançant eines de processament d'imatges i d’aprenentatge automàtic.

Fora de l’àmbit de la UPC, ha presidit la International Association for Structural Control and Monitoring (IASCM) des de desembre de 2012 i fins el passat mes de juliol.